Jauert: "Mange penge at bruge på et smalt produkt"

Radio 24syvs lytterdyk giver panderynker hos radioforsker, som mener, at dens i alt 800 millioner public servicekroner er meget at bruge på så få lyttere.
MediaWatch

Radio 24syvs gennemsnit på en halv million lyttere i begyndelsen dalet til 312.000 lyttere i de seneste uger.

Det er lige lovlig lavt, når man tager public service-indsprøjtningen på 800 mio. kr. over otte år i betragtning, mener medieforsker Per Jauert, der følger radioområdet.

”Det tegner jo ikke så godt. Det er langt lavere, end man kunne forvente," siger han til Kristeligt-dagblad.dk og tilføjer:

"I det store billede er det mange penge at bruge på et smalt produkt."

Lytternes gennemsnitsalder er samtidig i den høje ende, påpeger journalist og radiovært Lasse Jensen, som tilføjer, at det efter tre måneder i luften er for tidligt at dømme radioen ude.

Direktør for Radio 24syv Jørgen Ramskov har over for Mediawatch meldt ud, at det dalende lytterniveau var at forvente, og at radioen ikke har opgivet at nå - eller overstige - den halve million lyttere.

Der er ingen krav til lyttertallet i Radio 24syvs kontrakt.

- TBH

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også