Dalende lyttertal til Radio 24syv

Efter fem uger i æteren tabte Radio24syv i sidste uge lytteropbakning til et rekordlavt lavt, men direktør Jørgen Ramskov maner til tålmodighed.
Per Fanefjord Laursen

Radio 24syvs dækning faldt i sidste uge til det laveste niveau siden lanceringen den 1. november. Kun 380.000 benyttede radioen i uge 48. Gennemsnittet i de første fire uger var en ugentlig dækning på knap 500.000 lyttere.

Radio 24syvs share står dog uændret på to procent.

“Der er et fald i dækning, det er objektivt konstatérbart, og vi er naturligvis meget opmærksomme på at holde en høj dækning. Men vi holder kursen og har hele tiden både sagt og ment, at det vil kræve et langt og sejt træk at få placeret Radio24syv solidt i lytternes radiomønster,” siger radiodirektør Jørgen Ramskov, 24syv, der glæder sig over, at den daglige dækning er rimeligt stabil.

Ramskov hæfter sig dog ved, at 24syvs niveau ikke er markant lavere end i uge 46, og at alle lyttertal regelmæssigt vipper op og ned uge for uge, på grund af målemetoden, der er baseret på 750 personer.

Blodtud til Radio Klassisk
En anden af radiomarkedets nyskabelser har til gengæld indkasseret en langt mere smertefuld blodtud. Den nye Radio Klassisk kom overaskende godt fra start i slutningen af oktober med en dækning, der toppede på 145.000, men i uge 48 er lytteropbakningen styrtdykket til under 70.000, hvilket er et voldsommere tab end de regelmæssige lytterbevægelser.

Radio Klassisk har planer om flere FM-sendere og vil snart annoncere flere egentlige programmer og nye værtsnavne.

- PFL

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også