Have: Uventet FM4-par

FM4-parløbet mellem Berlingske og PeopleGroup kan give ny energi, men er også udtryk for, at grænserne mellem journalistik og kommunikation flyder sammen, mener Christian Have.
MediaWatch

Det eneste partnerskab, der står tilbage i FM4-kapløbet lader til at være Berlingske Media og PeopleGroup, der er et vidt forgrenet reklame- og kommunikationsselskab med 175 ansatte.

Hidtil har parløbene udelukkende bestået af deciderede medieselskaber, og den nye konstellation overrasker Christian Have, kreativ direktør i Have Kommunikation, som har et bud på, hvad PeopleGroup, som han kender udefra, kan tilføre samarbejdet.

"Det var ikke lige den partner, man forventede, at Berlingske ville teame op med, for PeopleGroup besidder nogle andre kompetencer, end man ville finde naturlige for Berlingske. PeopleGroup har indiskutabelt et fantastisk netværk og praktisk viden om, hvad der foregår i kultur- og medieverdenen. Det kan måske blive et udråbstegn, om det bliver de projekter, kunsterne og kunder, som PeopleGroup har, der vil nyde fremme i radioen. Der kan komme en troværdighedsproblematik, men det vil de som professionelle selvfølgelig løse," siger Christian Have.

Hvordan rimer PeopleGroups stil og kompetencer med public service-kravene til FM4?

"Der kan det være lidt vanskeligt at se, hvordan det passer sammen med de krav, der stilles fra kulturministeriets side, for de står jo ikke for de traditionelle publicistiske journalistiske principper. Vi må vente og se, hvordan det bliver løst, men det er klart, at grænserne i de kommende år vil flyde mellem journalistik og kommunikation på godt og ondt. På den måde kan man sige, at det er tidstypisk, at der kommer et bud fra sådan to partnere," siger Christian Have.

Han finder samtidig partnerskabet spændende og mener, at det kan give et frisk pust.

"Det kan levere nytænkning og andre måder at gribe tingene an på, der bringer nye ideer på banen."

Om PeopleGroup A/S
PeopleGroup A/S blev grundlagt i 1999, men har rødder tilbage i 1973, hvor reklamebureauet Wibroe, Duckert og Partners blev født. PeopleGroup tæller i dag 13 selskaber med tilsammen 175 ansatte. Blandt selskaberne er: Wibroe, Duckert & Partners, EventPeople, ArtPeople, TradePeople, RelationsPeople, Fridthjof Film og People's Press.


 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også