Nova FM taber eksisterende lyttere

Formatskiftet fra TV 2 Radio til Nova FM tegner lige så udfordrende, som man kunne vente, når lyttere får tilbudt et andet musikformat.

Per Fanefjord Laursen
Formatskiftet fra TV 2 Radio til Nova FM tegner lige så udfordrende, som man kunne vente, når lyttere får tilbudt et andet musikformat.

Nova FM har holdt en kommerciel share på 16 procent i de første tre hele dage, den var i luften, viser Gallups elektroniske radiodata - hvilket er noget lavere end gennemsnittet for de sidste fire uger som TV2 Radio, hvor sharen lå på 21 procent.

Formatskiftet er da også betydeligt, idet Nova kun spiller hits fra 90ene til dag, mens TV 2 Radio også spillede langt ældre musik. Nova FM lyder mere moderne.

"Talunderlaget er for småt til de store konklusioner. Men der bliver en vis udskiftning af lyttere, når man ændrer format, som vil kunne ses på sharen," siger Broadcast Director Flemming Jensen, Mediaedge:cia, der samtidig undrer sig over et manglende morgenshow på Nova FM.

Broadcast Directoren forventer, at Nova straks viser en fornuftig økonomisk udvikling, set i lyset af de noget lavere driftsomkostninger. I modsat fald er det helt slut for landsdækkende kommerciel radio i Danmark, lyder det.

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også