Nyt morgenteam i luften på Radio100 FM

Radio 100 FM varmer op til fornyet konkurrence. Nyt morgenteam skal revitalisere radioens styrke og position, der har været ustabil i 2008.

Per Fanefjord Laursen
Radio 100 FM varmer op til fornyet konkurrence. Nyt morgenteam skal revitalisere radioens styrke og position, der har været ustabil i 2008.

I dag kl. 6.00 gik "De nye morgenhyrder" i luften på Radio 100FM. Holdet består af Lasse Rimmer, der kommer tilbage i fladen, Charlotte Vigel og Jacob Wilson.

Det nye team skal forsøde morgentimerne for lytterne og revitalisere Radio 100s styrke og position, der har været lettere ustabil i 2008, indtil videre.

Både Radio 100FM's share og dækning har været svingende i 1. halvår 2008, men udsvingene følger dog stort set de andre radioer og den totale lytning. Radioen når i snit godt 1,2 mio. lyttere om ugen.

Radio 100FMs nationale share lå i målgruppen 19-50 år på i gennemsnit 9,5 procent. I sommerugerne har den været nede mellem 8,0 og 8,7.

Radio100 FM står fortsat meget stærkt i HT-området og er langt den stærkeste kommercielle radio i Østdanmark; med en share der vipper på 18 procent i 19-50 år. Dertil kommer støtte fra søsterkanalen Radio Soft på 4 procent. 100FM har dog ikke været tæt på at indhente P3 i området, som det skete for par et par siden. P3 holder en formidabel 40-share i 19-50.

Radio 100 FM-ledelsen har erkendt, at radioen bliver en underskudsforretning i den første koncessionsperiode med et minus på ca. 200 mio. kr. indtil nu.

Talpa Radio ejerne har alligevel bevilliget midler til en offensiv udvikling af radioens oprindelige penetration på ca. 40 procent. Nu nærmer den sig de 70 procent, inden året er omme, og når 80 procent næste år. Det samme som SBS' landsdækkende femte radiokanal, som markedet afventer i september.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også