Brian M.: Kommerciel radio har en fremtid

Kulturministeren tror fortsat på, at der er en fremtid for et landsdækkende kommercielt radiomarked, men med færre krav fra staten.
MediaWatch
Kulturminister Brian Mikkelsen (K) tror fortsat på, at der er en fremtid for et landsdækkende kommercielt radiomarked. Det siger han til Berlingske Tidende.

Ministeren er fortsat optimist, selv om flere mediebureauer for nyligt udtrykte skepsis i realismen i hans planer om at få markedet til at blomstre op ved at skabe plads til flere kommercielle landsdækkende radiokanaler på det danske FM-bånd.

Personligt vil Brian Mikkelsen gerne gøre de nye kanaler fri for indholdskrav og afviser ikke, at de også kan slippe for koncessionsafgifter.

Men han fastholder, at det er op til forligsparterne at blive enige om, hvorvidt replanlægningen skal gå ud fra den store eller den lille model, og efterfølgende hvorvidt koncessionsafgifterne skal reduceres eller helt fjernes, og om der skal stilles indholdsmæssige krav til de nye radiokanaler. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også