Talpa Radio repositionerer sit bløde brand

Mens Talpa Radio overvejer, om paletten kan udvides med TV 2 Radio, flyttes den nuværende søsterkanal væk fra hovedbrandet Radio 100FM.Den bløde popradio, 100 Soft , der kan levere høj nettodækning på over 600.000 lyttere, får nyt logo og navn den 1. maj. Det nye brand er Radio Soft.
MediaWatch

Mens Talpa Radio overvejer, om paletten kan udvides med TV 2 Radio, flyttes den nuværende søsterkanal væk fra hovedbrandet Radio 100FM.

Den bløde popradio, 100 Soft , der kan levere høj nettodækning på over 600.000 lyttere, får nyt logo og navn den 1. maj. Det nye brand er Radio Soft.

Som beskrevet på MediaWatch for nylig, drømmer Talpa-direktør Jim Receveuer om at bygge en palet på tre-fire kanaler, som kan drives med stor synergi og programkoordering, så de samlet kan tiltrække mange lyttere.

Vejen til at konkurrere mod DR er at gøre, som DR selv gør - nemlig at møde lytterne med fire meget forskellige, men nøje koordinerede brands og formater, der er langt billigere at drive samlet, end hver for sig i konkurrerende selskaber.

Den nye positionering af Radio Soft er et lille skridt i den retning.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også