Svær start for rockradio

Ombytningen af lyttere fra pop til rock klares ikke på få uger, erfarer Radio City.
MediaWatch
Ombytningen af lyttere fra pop til rock klares ikke på få uger, erfarer Radio City.

Skiftet fra nutidig og 90-80'er pop, til et mere hårdtslående musikformat, er ikke en stor succes for den nye Radio City indtil videre.

De senere ugers lyttertal fra Gallup viser ikke en positiv udvikling med det nye format, og tyder på at SBS må væbne sig med tålmodighed, mens poplyttere forsvinder fra frekvenserne, og rock lyttere finder vej til den nye.

Sharen siden lanceringen blandt alle lyttere er vigende i forhold til Radio2 niveauet, ned til 0,8 procent. Sharen blandt de 12-50 årlige siver også ned til 1.1 procent.

Radio Citys ugentlige dækning arbejder sig ned af til 316.000 i sidste uge, hvilket
er under det, som Radio2 lå og vippede på.

SBS oplyser, at den nye radio ikke er blevet markedsført, men at man lancerer en kampagne den 14. marts.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også