TV 2 Radios share synes stabiliseret

Septembervækst følges ikke op, og TV 2 Radio har ikke knækket kurven endnu, viser nyeste lyttertal fra oktober.
MediaWatch

Septembervækst følges ikke op, og TV 2 Radio har ikke knækket kurven endnu, viser nyeste lyttertal fra oktober. Radioen har lidt flere lyttere i målgruppen, de 21-50-årige, end i september, men til gengæld brugte de mindre tid på kanalen. Derfor fik TV 2 Radio en tilbagegang i sharen i oktober til 6,0 procent af radiolytningen mod 7,2 procent i september. Sharen i oktober var dog stadig højere end i månederne forud for september, hvor sharen lå omkring 5 procent. Lyttertallene for oktober viser, at TV 2 Radio har succes med målsætningen om at skaffe flere kvindelige lyttere. I oktober var 60 procent af lytterne kvinder, mens tallet i september var 53 procent. Alle målsætninger og forudsætninger for radiomålinger ændres fra 1. januar 2008, hvor de nye, forbedrede og daglige målinger af lyttertal indføres, de såkaldte PPM målinger.

Lytterandele til radiokanaler

Andel af de 21-50-åriges radiolytning (procent) Radiokanal September 2007 Oktober 2007 DR P3 31,8 37,6 DR P4 total 17,4 17,9 Radio 100 FM 11,9 8,1 TV 2 Radio 7,2 6,0 DR P1 2,6 3,0 The Voice total 3,0 1,9 Radio 2 total 2,2 1,7

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også