Nye medier og Center for Podcasting efterlyser landsdækkende lydstrategi

Hver tredje dansker lytter mindst ugentligt til podcast, alligevel er lyd ikke ”et felt i sin egen ret” i uddannelsessystemet. Det er på tide at ændre, mener organisationerne. 
Sidste år lyttede hver tredje dansker mindst ugentlig til podcast. | Foto: Wolfram Steinberg/AP/Ritzau Scanpix
Sidste år lyttede hver tredje dansker mindst ugentlig til podcast. | Foto: Wolfram Steinberg/AP/Ritzau Scanpix

Lydformediet har ”ugunstige vækstvilkår” modsat andre kreative brancher, og der er brug for en national strategi, der baner vejen for støtte- og udviklingsmidler til podcaster eller lydfortæller. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også