Medieaktører ser flere udfordringer i udspil til nyt lydunivers til børn

Brancheaktører påpeger bl.a. krav om nyproduceret indhold samt kort etableringstid som urealistiske at indfri, mens Radio- og tv-nævnet kalder det vanskeligt at vurdere, om lyduniverset er en succes.
Formålet med lyduniverset er at få en privat aktør til at lave public service-lydindhold til børn i alderen 3-13 år. | Foto: Helle Arensbak/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix
Formålet med lyduniverset er at få en privat aktør til at lave public service-lydindhold til børn i alderen 3-13 år. | Foto: Helle Arensbak/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Det er en dyr og stor opgave at lave lydindhold, der får børn i det brede aldersspænd 3-13 år til at hoppe med på vognen på den nye platform, som poltikerne bag sommerens medieaftale har lagt op til. Det er både dyrere og tager længere tid, end der er lagt op til, har flere aktører bemærket i deres høringssvar. [fakta]

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også