Færre lytter til traditionel radio - det mærker både DR og kommercielle aktører

Antallet af dedikerede radiolyttere svandt igen ind i 2023. Nu er det under tre ud af fire ugentlige radiolyttere, der tuner ind dagligt. Flere DR-kanaler har tabt rækkevidde, især P3 er gået tilbage.
Den traditionelle radiolytning faldt over en bred kam i 2023. Især DR P3 har tabt ugentlige lyttere i 2023, viser ny medierapport. | Foto: Niels Hougaard/Politiken/Ritzau Scanpix
Den traditionelle radiolytning faldt over en bred kam i 2023. Især DR P3 har tabt ugentlige lyttere i 2023, viser ny medierapport. | Foto: Niels Hougaard/Politiken/Ritzau Scanpix

Mens det stadig er langt de fleste danskere, der mindst ugentligt tuner ind på en af landets radiokanaler, så bliver antallet af personer, der dagligt tænder traditionel radiokanal mindre og mindre. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også