Brugen af podcast vokser hos ældre aldersgrupper

Det er godt nyt for et podcastmarked i vækst, at brugen er begyndt at brede sig til ældre aldersgrupper, mener medieforsker. Undersøgelse viser dog, at DR fortsat sidder tungt på især nyhedslytningen.
34 pct. af danskerne har lyttet til podcast inden for den seneste måned. | Foto: Agnete Schlichtkrull/dr
34 pct. af danskerne har lyttet til podcast inden for den seneste måned. | Foto: Agnete Schlichtkrull/dr

Der er flere, der lytter til podcasts i 2023 end i 2022, og banen er ved at være kridtet op til, at DR’s dominerende position som lyttermagnet kan blive udfordret af kommercielle medier.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også