MediaWatch

Jysk Fynske Medier vil nå unge og country-lyttere med nye kanaler på dab

Tre nye nichekanaler under Jysk Fynske Medier har fået en soft launch i andet kvartal. Mediehuset tror på, at dab-teknologien er i fremgang, og ser et potentiale i at nå ud til FM-fattige områder af landet med nye nicheformater.

Jysk Fynske Medier er gået i luften med tre nye niche dab-kanaler, herunder Urban Music, som henvender sig til et yngre segment. | Foto: Screenshot

For et års tid siden, frem mod et genudbud af ledige pladser på det regionale dab-sendenet, lagde Jysk Fynske Medier i støbeskeen til et væld af nye nichekanaler med navne som ”Sport på Toppen”, ”Marskens Klassikere” og ”Sjællandsk Guld”.

Mediehuset, der i 2021 mønstrede en omsætning på 1,913 mia. kr., endte med at få omkring en fjerdedel af de 97 udbudte pladser på sendenettet i flere af de i alt 13 dab-regioner, og ca. ni måneder senere er tre nye kanaler i stilhed gået i luften.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs