MediaWatch

Maj bød på mindre fald i jobannoncer på nettet

”Faldet i antallet af nye jobannoncer gør dog, at det er blevet mere usikkert om beskæftigelsesfremgangen kan forventes at fortsætte over de kommende måneder,” lyder det i analyse fra Dansk Jobindex.

Foto: Mathias Svold/ERH

Temperaturen på det danske arbejdsmarked faldt en smule i maj. Det fremgår af en analyse fra Dansk Jobindex.

I alt blev der lagt 32.800 nye jobannoncer på nettet, hvilket er 1100 færre annoncer sammenlignet med april. Over de seneste tre måneder er antallet af nye jobannoncer faldet med omkring 2200.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs