MediaWatch

Facebook dropper podcasts

I juni sidste år meldte Facebook ud, at platformen ville lancere sit eget podcastinitiativ - nu bliver det afviklet igen.

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Efter blot et år vil Facebook, der ejes af Meta Platforms, trække sig ud af området for podcasts og fra 3. juni begynde at fjerne den type indhold fra det sociale medie.

Det skriver Bloomberg News med henvisning til en skrivelse fra Facebook til sine kommercielle samarbejdspartnere.

Allerede i denne uge vil der blive indført et stop for at lægge nyt audioindhold op på fladen.

Facebook planlægger ikke at informere brugerne om, at det snart ikke længere vil være muligt at lytte til podcasts på platformen, og det vil derfor være op til de enkelte udgivere at informere følgere om det.

Der er trængsel på området for podcasts, hvor svenske Spotify har investeret mere end 1 mia. dollar, hvor Amazon har overtaget Wondery, og hvor Clubhouse også har en stor del af markedet.

Facebook lancerer podcast-funktion

Mere fra MediaWatch

Øgede krav til søgemaskiner trådt i kraft

Markedsføringsloven er blevet revideret. ”Ændringerne af markedsføringsreglerne vil blandt andet gøre det lettere for forbrugerne at navigere på de digitale markeder,” siger vicedirektør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs