Advokat: Louds overtagelse af Radio24syvs facebookside kan være brud på lovgivning
![Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13533863.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20201005-135103-4-1920x1079we%2520(1).jpg)
Som MediaWatch skrev mandag, bytter Radio Loud sin egen facebookside med knap 5.000 følgere ud med Radio24syvs gamle facebookside, der har over 135.000 følgere i forbindelse med kanalens navneskifte til 24syv fra nytår.
Men det kan være i strid med markedsføringsloven, vurderer advokat Heidi Højmark Helveg over for DR.
"Min vurdering er, at gennemsnitsfølgeren vil føle sig vildledt, og dermed er der en potentiel overtrædelse af markedsføringsloven," siger Heidi Højmark Helveg, der bl.a. er specialiseret i markedsføringsloven.
På Radio Loud siger programdirektør Simon Andersen, at det ikke er faldet ham ind, at der kan være en problemstilling på det punkt, og at han tror, de fleste er klar over, at Loud bliver til 24syv.
Over for MediaWatch begrundede Simon Anders mandag overtagelsen med den øgede rækkevidde:
"Det er, fordi vi prøver at lave 24syv, der havde et stort antal følgere, som vi forsøger at få ind i vores verden og se, om vi kan få vækket dem igen. Det er jo en kæmpe gave til os, som vi håber, baner vejen til lyttere og til folk, der vil høre om det nye 24syv," sagde Simon Andersen.