MediaWatch

DR: "Vi kommer til at nedprioritere vores flow-tilbud for at kunne styrke de digitale"

Audiodays 2021: Overskriften for DR’s nyligt omlagte strategi er yderligere digitalisering, og det kommer til at påvirke FM-kanalernes budgetter ifølge redaktionschef. Radio4 og Bauer har mere begrænsede podcastplaner af forskellige grunde.

Foto: Uffe Weng/DR

De nytegnede linjer på DR-tankskibets søkort har kurs mod fremtidens medieforbrug, som bliver mere og mere digitalt og vil kredse om on demand-tilbud.

Strategien inkluderer bl.a. en udbygning af statsradiofoniens podcastplatform DR Lyd. Og det vil kræve en omprioritering af midler, hvor der skal tages af kagen til flow-radio for at frigøre midler til produktion og indkøb af podcast ifølge Gustav Lützhøft, redaktionschef i DR Kultur, Børn og Unge.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs