MediaWatch

Berlingske Media skal holde balancen i 24syv-strategi særligt ét sted

Det vil ikke være første gang, en sendetilladelse får ny ejer og nyt navn, hvis Radio Loud bliver til 24syv. Ifølge fagfolk vil det umiddelbart også være inden for skiven. Men der er også en grænse, påpeger de.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Radio- og tv-nævnet skal igen bruge jura- og hjernekraft på Radio Loud, efter Berlingske Media har købt 90 pct. af aktierne i selskabet bag og vil omdøbe Radio Loud til "24syv".

Nævnet har dog et fortilfælde at skele til, når det skal vurdere, om ændringen er ok. Da TV 2 brændte fingrene på sine radioambitioner i midten af nullerne, blev sendetilladelsen til TV 2 Radio i 2008 overtaget af det daværende SBS Radio, i dag Bauer Media, der byggede Radio Nova på frekvensen i stedet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs