MediaWatch

Mediehuse kaster sig ind i tæt kamp om pladserne i regionalt radioudbud

Både Det Nordjyske Mediehus, Jysk Fynske Medier og Sjællandske Medier har søgt nye pladser på det regionale radionet på dab. Knap 100 pladser er sendt i udbud - der er ansøgt om dobbelt så mange.

Foto: Jørgen Carstensen/AP/Ritzau Scanpix

Efter fristen for ansøgninger til det fremrykkede udbud af ledige pladser på det regionale, kommercielle dab-radionet, står det klart, at efterspørgslen på at få en radiokanal i æteren er noget større end udbuddet. Det viser en oversigt fra Slots- og Kulturstyrelsen.

På tværs af de 12 regionale sendeområder er der 97 ledige pladser, som sammenlagt har fået 199 ansøgninger fra 113 forskellige ansøgere.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs