MediaWatch

TV 2 Sport har lagt flere nichepodcast i graven og skåret ind til kernen

TV 2 Sport har neddroslet fokus på podcasts, som ifølge kanalchef i øjeblikket rummer begrænset kommercielt potentiale. Det er dog ikke utænkeligt, at fremtiden kan byde på yderligere satsning på lydmediet.

Podcasts om NBA har været succesfulde hos TV 2 Sport. Foto: Mark J. Terrill/AP/Ritzau Scanpix

I 2016 lancerede TV 2 Sport sin første podcast. Den handlede om den amerikanske basketliga NBA, og den var en prøveballon, lød det dengang fra redaktionschef Kristian Hylgaard, som i dag er kanalchef. Planen var dog, at alle stationens kernerettigheder på sigt skulle have en podcast.

TV 2 har efterfølgende år forsøgt sig med podcasts om flere forskellige sportsgrene, men i dag er de fleste blevet droppet igen.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere