MediaWatch

TV 2 Sport har lagt flere nichepodcast i graven og skåret ind til kernen

TV 2 Sport har neddroslet fokus på podcasts, som ifølge kanalchef i øjeblikket rummer begrænset kommercielt potentiale. Det er dog ikke utænkeligt, at fremtiden kan byde på yderligere satsning på lydmediet.

Podcasts om NBA har været succesfulde hos TV 2 Sport. | Foto: Mark J. Terrill/AP/Ritzau Scanpix

I 2016 lancerede TV 2 Sport sin første podcast. Den handlede om den amerikanske basketliga NBA, og den var en prøveballon, lød det dengang fra redaktionschef Kristian Hylgaard, som i dag er kanalchef. Planen var dog, at alle stationens kernerettigheder på sigt skulle have en podcast.

TV 2 har efterfølgende år forsøgt sig med podcasts om flere forskellige sportsgrene, men i dag er de fleste blevet droppet igen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2-ansatte bruger efteruddannelsesdage på kulturforbedring

TV 2 Nyhedernes ansatte bliver trukket to uddannelsesdage på kurser, der skal forbedre arbejdsmiljøet efter sidste års fokus på kulturproblemer og en hård tone i afdelingen. Det sker efter aftale med tillidsfolk og er en fælles investering i arbejdet, siger hovedtillidsrepræsentant.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs