MediaWatch

Jysk Fynske og Radio4 retter fokus mod forebyggelse af sexisme: "Vi skal flytte os yderligere"

Selvom sexisme-debatten ikke har ført til et hav af konkrete sager hos Jysk Fynske Medier eller Radio4, har debatten alligevel givet et skærpet blik på forebyggelse hos de to mediehuse. For Radio4 falder debatten sammen med radiokanalens første medarbejdertrivselsundersøgelse.

Hos Jysk Fynske Medier skærpen den seneste tids debat fokus på sexisme, siger adm. direktør, Jesper Rosener. | Foto: Michael Bager/Fynske Medier/Jysk Fynske Medier.

Den seneste tids debat om sexisme i mediebranchen har rettet det kritiske lys mod bl.a. Ekstra Bladet, TV 2 og DR. Men debatten, som blev skudt i gang af tv-vært Sofie Linde ved årets Zulu Comedy Galla, er også nået til Jysk Fynske Medier.

Medieselskabet, der er tilstede på Fyn, store dele af Jylland og på Sjælland siden maj med opkøbet af North Media Aviser, beskæftigede ifølge seneste årsregnskab godt 1700 medarbejdere. Ledelsen har igennem en årrække spurgt medarbejderne ind til sexisme i trivselsundersøgelser, men organisationen skal tage flere skridt for at forebygge sexisme, lyder det fra adm. direktør, Jesper Rosener.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs