Børn skal have mere at lytte til som alternativ til tv- og videoindhold på Youtube eller DR Ramasjang. Det er tanken bag podcastmediet Konfetti Fabrikken, der er gået i luften 1. maj, og som producent og journalist Mattias Hundebøll står bag.
“Jeg havde lyst til at skabe noget for børn, der var mere nærværende, poetisk, sansende og fantasifuldt end den bedøvende skærm, som fylder så meget i de fleste hjem. Og da jeg samtidig selv var i en proces, hvor jeg flyttede mig fra at lave underholdsnings-tv til at producere samtale-podcasts, så gik det op for mig, hvor meget mere fordybelse og fantasi der gemmer sig i lydmediet,” siger Mattias Hundebøll om baggrunden for projektet på Konfetti Fabrikkens hjemmeside.
Foreløbig er der syv podcastserier på programmet, der henvender sig til børn i forskellige alderstrin i spændet fra 1-10 år. Foreløbig er mediet baseret på frivillige kræfter, men på sigt skal en finansiering på plads ifølge stifteren.
"Min drøm er, at vi måske kan søge nogle public service-midler eller lave en form for abonnementsordning, hvor man betaler 20-30 kroner om måneden," sagde Mattias Hundebøll tidligere på måneden til Fyens Stiftstidende.