MediaWatch

Medieforsker: 27 pct. af unge lytter til DAB – men tænder måske ikke selv

Den nye Radio Louds unge målgruppe er ikke nogen helt nem størrelse at få opmærksomhed fra - hverken på DAB eller på nettet, vurderer medieforsker efter premiere med lave lyttertal. Fra statslig side er der ingen formelle krav til, hvor mange lyttere kanalen skal nå ud til.

Foto: Peter Klint

Public service-stationen Radio Loud gik 1. april i luften som DAB-kanal med dertilhørende livestream på internettet. Og mens antallet af lyttere på sidstnævnte kanal ikke er offentligt kendt, har lyttertallene på DAB-frekvensen ligget på mellem 0 og 21.000 ifølge Kantar Gallups Radiometer.

Lyttertallene har i radioens første leveuger afstedkommet adskillige bekymrede reaktioner fra bl.a. politiske medieordførere og diverse kritikere på sociale medier. Men hvad kan man egentlig forvente af en ny radiostation, der har valgt en målgruppe på mellem 15 og 32 år?

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere