Medieforsker: 27 pct. af unge lytter til DAB – men tænder måske ikke selv

Den nye Radio Louds unge målgruppe er ikke nogen helt nem størrelse at få opmærksomhed fra - hverken på DAB eller på nettet, vurderer medieforsker efter premiere med lave lyttertal. Fra statslig side er der ingen formelle krav til, hvor mange lyttere kanalen skal nå ud til.
Foto: Peter Klint
Foto: Peter Klint

Public service-stationen Radio Loud gik 1. april i luften som DAB-kanal med dertilhørende livestream på internettet. Og mens antallet af lyttere på sidstnævnte kanal ikke er offentligt kendt, har lyttertallene på DAB-frekvensen ligget på mellem 0 og 21.000 ifølge Kantar Gallups Radiometer.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også