MediaWatch

To radioselskaber trækker kanaler fra landsdækkende DAB-net: Prisen er for høj

Omkostningerne ved at sende radio på det landsdækkende DAB-sendenet, som drives af Cibicom, stod ikke mål med udbyttet, siger både Bauer Media og FFC Media efter at have flyttet kanaler til det regionale DAB-net. Adm. direktør for Cibicom anerkender udfordringen og begynder at se mod nyt kundesegment.

Foto: Lærke Posselt

For radiokanalerne Classic Rock, Mix 7 og Radio Vinyl er prisen på cirka en mio. kr. årligt for at sende på det landsdækkende DAB-net for høj til, at det kan svare sig. Det har fået de kommercielle selskaber bag kanalerne til at droppe dækning i hele landet og i stedet satse på det regionale sendenet.

Hos FFC Media, som står bag Classic Rock, lyder begrundelsen fra adm. direktør Michael Jørgensen, at han kun har fået betydeligt flere udgifter ud af at kunne høres i hele landet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Foreløbig kulmination på "grønlandssagen", Sjællandske køber op, sunde producentbundlinjer og TV 2 Play når nye kundehøjder. Mediebranchen har ikke ligget på den lade side i sommervarmen - få overblikket med ugens overflyvning.

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs