MediaWatch

Enhedslisten vil have kortlagt mulighederne for at ændre FM4-udbud

Med spørgsmål til kulturministeren vil Enhedslisten have svar på, om og hvordan udbuddet af FM4-kanalen kan ændres. "Vores ambition er at lave et ændret udbud, så alle får lov at søge, uanset hvor de geografisk vil placere sig," siger medieordfører.

Søren Søndergaard, medieordfører, Enhedslisten. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

En række partier til venstre for midten i dansk politik vil fjerne det geografiske krav, der er en del af det igangværende FM4-udbud. Blandt partierne er Enhedslisten, der i et spørgsmål til kulturminister Mette Bock (LA) vil have klarlagt mulighederne for at ændre udbudsmaterialet og ansøgsningsfristen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs