MediaWatch

Bejlere ser med usvækket appetit på FM4

Både konsortium med Jysk Fynske Medier i spidsen og Nordic Entertainment Group gransker materialet i udbuddet af FM4-kanal. "Vi kigger på det med stor interesse," lyder det fra NENT.

Foto: Ritzau Scanpix/Nicolai Svane

Mere end to tredjedelen af redaktionen skal have base i provinsen, og der bliver et loft for reklameblokkene på 12 minutter dagligt. Rammerne FM4-sendetilladelsen, som Radio24syv har haft siden 2011, blev præsenteret tidligere på ugen, og mens kravene har fået Radio24syv til at stå af hesten, sidder andre bejlere fortsat i sadlen.

Nordic Entertainment Group (NENT) står i forvejen bag en række radiokanaler i Norge og Sverige. Selskabet luftede tidligere på måneden sin interesse for at byde ind på FM4-sendetilladelsen, og den appetit er ikke forsvundet, siger adm. direktør Kim Poder.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs