MediaWatch

Berlingske afviser fortsættelse af 24syv: "Markedet er overhovedet ikke til det"

Berlingske siger farvel til et superbrand i familien med beslutningen om ikke at byde ind på FM4 og skrinlægger planer om at gøre 24syv til en selvbærende forretning på sigt. Der er ikke økonomisk logik i en videreførelse, siger koncernchef i Berlingske Media.

Foto: PR/Berlingske Media

Det var ikke alene et farvel til Radio24syv, som ejerne i Berlingske People meldte ud med sidste uges beslutning om ikke at byde ind på nye sendetilladelse til FM4. Det var også et farvel til et af de superbrands, som Berlingske Medias ejer, den belgiske mediekoncern De Persgroep, har strategien skarpt rettet mod.

Berlingske Media har under De Persgroep, som har ejet det danske medieselskab siden 2015, udpeget fire superbrands: Berlingske, B.T., Weekendavisen og Radio24syv. Det sidste ben skæres nu væk.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs