MediaWatch

Regeringen skruer op for tilskuddet til FM4-kanal

De endelige rammer om det kommende FM4-udbud er præsenteret. De viser bl.a., at det statslige tilskud bliver større end hidtil udmeldt på grund af en momsteknikalitet. Mængden af reklameminutter fastholdes på samme niveau, som udkast lagde op til.

Foto: Ritzau Scanpix/Politiken/Peter Hove Olesen

Bekendtgørelsen, der lægger rammerne for det kommende udbud af FM4-sendetilladelsen, er blevet offentliggjort. Og den indeholder en økonomisk set god nyhed for de parter, der kigger med interesse på udbuddet, herunder Bauer Media, Berlingske Media, der er hovedejer af den nuværende tilladelseshaver, Radio24syv, NENT, Heartbeats og et konsortium bestående af syv lokale og regionale mediehuse.

Det tilskud, som kanalen kan modtage, er nemlig blevet skruet betragteligt op. I udkastet til rammerne om kanalen, der blev præsenteret i december, lød det, at der kan ydes et tilskud til kanalen på 706,6 mio. kr. i licensperioden, der løber fra 1. november i år frem til udgangen af 2027.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs