MediaWatch

Dagrofa henter kommunikationsdirektør hos B&O

En af Danmarks største detailkoncerner har fået ny kommunikationsdirektør efter flere måneders søgen.

Foto: Ole Lind

Dagrofa har ansat den 50-årige Jan Helleskov som kommunikationsdirektør for detailkæden.

Jan Helleskov kommer fra en stilling som Director Communications & PR hos Bang & Olufsen. Inden da har han været bl.a. været kommunikationschef hos Magasin du Nord og Republic of Fritz Hansen.

"Kommunikation og positionering bliver en stadigvigtigere parameter i detailhandelen, og med Jan Helleskovs tiltræden sikrer vi os strategisk tyngde på dette indsatsområde. Derudover vil hansstore erfaring med mediehåndtering og PR-eksekvering i både ind og-udland uden tvivl blive en markant gevinst for koncernen," siger Peter Hiort-Lorenzen, som er koncerndirektør for Forretningsudvikling, HR og Kommunikation i Dagrofa, i en pressemeddelelse.

Stillingen har været ledig siden slutningen af januar, hvor den tidligere kommunikationsdirektør Markela Dedopoulos forlod detailkoncernen på grund af stadig ukendte årsager. Dagrofa oplyste dengang, at fratrædelsen skete efter gensidig aftale.

Markela Dedopoulos tiltrådte som kommunikationsdirektør i 2014 og har siden haft ansvaret for både den interne og eksterne kommunikation i Dagrofa.

Den nye kommunikationsdirektør får ligeledes det overordnede ansvar for selskabets interne og eksterne kommunikation, samt håndteringen af egne medier, presse og sociale kanaler, oplyser selskabet i meddelelsen.

"Dagrofa er med sin centrale position i dagligvaremarkedet en virkelig spændende virksomhed, dergennem sine stærke brands har berøring med en meget stor del af danskerne,og jeg ser frem tilsammen med resten af holdet at arbejde for at skabe øget synlighed og gennemslagskraft for Dagrofa," udtaler Jan Helleskov.

Han tiltræder stillingen 1. august.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs