MediaWatch

McDonald's siger farvel til kommunikationsdirektør

McDonald’s Danmark luger ud i toppen, og det betyder et farvel til kommunikationsdirektøren gennem de seneste to år. Pressechef overtager ansvaret for virksomhedens kommunikation.

Foto: Nam Y. Huh/AP

Hovedkontoret hos McDonald's Danmark har på det seneste gennemgået en række større forandringer, og adm. direktør Joachim Knudsen har valgt yderligere at reducere antallet af personer i ledelsesgruppen.

Konsekvensen er, at kommunikationsafdelingen og afdelingen for salg og marketing bliver lagt sammen til en egentlig kommerciel afdeling, skriver Bureaubiz, og dermed er det blevet til et farvel til Stine Green Paulsen som kommunikationsdirektør.

"Ændringen betyder desværre, at vi må sige farvel til vores dygtige kommunikationsdirektør, Stine Green Paulsen, som de sidste to år har lavet et fantastisk stykke arbejde for McDonald's Danmark. Hun har haft ansvaret for al kommunikation, presse, public affairs og hvad der deraf følger i en virksomhed som McDonald's. Og det er en del," udtaler Joachim Knudsen ifølge bureaubiz og fortsætter:

"Hun har evnet både at sætte de rigtige agendaer for os, at indgå i tæt dialog med vigtige interessenter for McDonald's, at lægge de rigtige strategiske og taktiske snit i kommunikationen og har været meget drivende i vores åbenhedsrejse. Vi er hende derfor stor tak skyldig og ønsker hende al mulig held og lykke fremover."

Fremover er det marketingdirektør Mads Friis, der skal lede den kommercielle afdeling, mens pressechef Pia Tobberup får ansvaret for kommunikation.

Tidligere på året meldte McDonald's Danmark ud, at man er gået i gang med at implementere den strategi, som på et tidspunkt betyder, at danskerne i løbet af 2016 får mulighed for at bestille fastfoodmaden på maskiner i stedet for hos det levende personale.

Som led i den omkostningsfokuserede strategi har McDonald's Danmark tidligere frasolgt 12 af sine restauranter, og i dag ejer koncernen kun 16 af de i alt 88 danske restauranter. Resten drives af franchisetagere.

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs