Aegis Media skifter navn til 'Dentsu Aegis Network'

Aegis Media blev i 2013 opkøbt af japanske Dentsu og skifter navn til Dentsu Aegis Network, men opkøbet påvirker ikke dansk mediemarked.
Lars Bo Jeppesen
Lars Bo Jeppesen

I marts 2013 købte den japanske reklamekoncern Dentsu Inc. bureaugruppen Aegis Media.

Fusionen af Dentsu og Aegis Media betyder primært, at Aegis Media pr 1. januar 2014 har skiftet navn til Dentsu Aegis Network.

Dentsu lagde bl.a. vægt på at Aegis Media har et globalt ”footprint” med markedspositioner i verdens tre regioner, America, EMEA og APAC (Asian-Pacific).  Dentsu er allerede markedsleder i hjemlandet.

”Fusionen får på kort sigt ikke den store betydning for os i Danmark eller Norden, men jeg er glad for at vi har fået nogle ejere, der er kendt for en mere langsigtet tilgang til at drive forretning og investere i moderne teknologi," siger Lars Bo Jeppesen, CEO Dentsu Aegis Network Danmark og Norden, og uddyber:

"Endvidere er det ikke uden betydning i de store globale pitches, at vi er blevet væsentligt styrket i APAC og især i Japan, hvor en række af verdens største annoncører har hjemme. Sidst men ikke mindst kan vi sikre vore kunder en meget stærk indgang til de asiatiske vækstmarkeder og især det japanske. ”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også