Tidl. Lead-direktør går solo

Anders K. Sørensen åbner eget kommunikationsbureau, Relate, med TV 2 på kundelisten, efter han forlod Lead Agency i sommer.

Mindre krisekommunikation og medietræning - mere strategiudvikling.

Efter fire år hos Lead Agency forlod bureauets hidtidige PR-direktør Anders K. Sørensen i sommer bureauet. Nu går han selvstændig med eget bureau, Relate, oplyser stifteren i en pressemeddelelse.

Nøglekompetencerne, bureauet vil sælge sig på, er strategiudvikling, organisering og eksekvering af Public Relations - til gengæld har Relate fravalgt flere journalistiske kommunikationsydelser som medietræning og krisesimuleringer ifølge meddelelsen.

På kundelisten står bl.a. TV 2 Danmark, som bureauet i øjeblikket hjælper med planlægning og eksekvering af presseindsatsen i forbindelse med stationens 25 års fødselsdag den 1. oktober.

Fortid på Dagen

Anders K. Sørensen indledte karrieren i mediebranchen bl.a. som tidligere redaktionschef på det hedengangne dagblad Dagen, hvor stifter af Lead Agency, Kresten Schultz Jørgensen i sin tid var chefredaktør.

Inden Anders K. Sørensen selv blev en del af Lead Agency i 2009 var han i seks år PR-ansvarlig på Det Kongelige Teater.

Han er i dag også bestyrelsesmedlem i det faglige netværk, PR-branchens Fornyelsesfront under Huset Markedsføring.

Han blev i Lead afløst af Jakob Høyer, der kom fra en stilling som kommunikationschef i DSB.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også