Tidl. Lead-direktør går solo
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article6006378.ece/ALTERNATES/schema-16_9/anders_s%25C3%25B8rensen.jpg)
Mindre krisekommunikation og medietræning - mere strategiudvikling.
Efter fire år hos Lead Agency forlod bureauets hidtidige PR-direktør Anders K. Sørensen i sommer bureauet. Nu går han selvstændig med eget bureau, Relate, oplyser stifteren i en pressemeddelelse.
Nøglekompetencerne, bureauet vil sælge sig på, er strategiudvikling, organisering og eksekvering af Public Relations - til gengæld har Relate fravalgt flere journalistiske kommunikationsydelser som medietræning og krisesimuleringer ifølge meddelelsen.
På kundelisten står bl.a. TV 2 Danmark, som bureauet i øjeblikket hjælper med planlægning og eksekvering af presseindsatsen i forbindelse med stationens 25 års fødselsdag den 1. oktober.
Fortid på Dagen
Anders K. Sørensen indledte karrieren i mediebranchen bl.a. som tidligere redaktionschef på det hedengangne dagblad Dagen, hvor stifter af Lead Agency, Kresten Schultz Jørgensen i sin tid var chefredaktør.
Inden Anders K. Sørensen selv blev en del af Lead Agency i 2009 var han i seks år PR-ansvarlig på Det Kongelige Teater.
Han er i dag også bestyrelsesmedlem i det faglige netværk, PR-branchens Fornyelsesfront under Huset Markedsføring.
Han blev i Lead afløst af Jakob Høyer, der kom fra en stilling som kommunikationschef i DSB.