Nyt bureau vil specialisere sig i markedsføring af medier

Manden bag Printguiden.dk er blandt medstifterne af det nye Media-Partners.dk.

Det nye bureau Media-Partners skal hjælpe medievirksomheder med at sælge annoncer og markedsføre sig over for mediebureauer og annoncører.

Ambitionen er, at det nye bureau skal hjælpe medierne med hele marketings- og annoncesalgsprocessen: mediepræsentation, nyhedsbreve, styring af webtrafik, søgemaskine-optimering, etc skriver Bureaubiz.

"Der er et stort marked af mindre og mellemstore medier – især fagmedier og magasiner, som har svært ved at håndtere deres annoncesalg professionelt og i forhold til online mulighederne, hvor de ikke helt har indsigt og kompetencer", siger en af selskabets tre stiftere, Thomas Rosendal, Bureaubiz.

Thomas Rosendal er ikke ukendt for bureaufolk: Han står også bag de tre medieguider Onlineguiden.dk, Printguiden.dk og Fagguiden.dk.

Bureauets første kunde er fagbladet Folkeskolen, hvor Media-Partners, ifølge Bureaubiz, skal stå for salg og markedsføring af både magasin, websites, job, nyhedsbreve og mobil. Derudover arbejder bureauet sammen med Dansk Camping Unions website dcu.dk, og fagbladet Sundhedsplejersken. Ifølge Bureaubiz er bureauet i dialog med andre mediekunder, som offentliggøres inden længe. 

De to øvrige medstiftere er Marianne Lander og Hanne Kjærgaard, der begge har erfaring fra bl.a. DG Media.

Del artikel

Relaterede artikler

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også