GroupM voksede og investerede markant i medarbejdere i 2022

2023 er startet godt, og koncernen er forberedt på forandringer i markedet, melder direktør.
Foto: Groupm
Foto: Groupm

GroupM, der er en af landets største bureaugrupper, voksede i 2022, men personaleinvesteringer gnavede af overskuddet, skriver Bureaubiz på baggrund af selskabets årsrapport.

Koncernens omsætning voksede med med 5,7 pct. til 3,019 mia. kr., mens resultatet før skat faldt med næsten 23 pct. til lige under 43 mio. kr. 

Det skyldes, at koncernen i 2022 i gennemsnit havde 62 flere medarbejdere, og at de samlede personaleomkostninger er steget med næsten 60 mio. kr. - bl.a. fordi GroupM har givet en ekstraordinær lønstigning til en række kvindelige medarbejdere, som havde et lønefterslæb. 

Jonas Hemmingsen, der er adm. direktør for GroupM i Norden, fortæller til Bureaubiz, at 2023 er startet godt, men han peger samtidig på generelle markedsudfordringer såsom, at store streamingaktører har åbnet for reklamer på deres tjenester, hvilket påvirker efterspørgsel efter klassiske tv-reklamer.

”Disse ændringer stiller store krav til vores og vores kunders evne til hurtig omstilling af marketinginvesteringerne, og heldigvis har vi vist, at vi som gruppe står et godt sted og er velforberedt på de forandringer der er i markedet,” siger Jonas Hemmingsen til Bureaubiz.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også