Daom skyder gang i oprydningsarbejde i digitalt annoncemiljø

”Det er i praksis nærmest umuligt at kontrollere, hvor ens reklamer ender med at ligge,” siger Daom-direktør, som derfor har meldt foreningen under fanerne i det globale samarbejde Garm.
"Vi vil gerne lægge pres på medierne, så de bliver dygtigere til at fjerne det skadelige indhold. De gør i forvejen en ret stor indsats, hvis ikke, ville det jo gå helt amok. Men vi vil styrke den danske vinkel,” siger Thomas Kragh, som er direktør i DAOM. | Foto: Christoph Dernbach/AP/Ritzau Scanpix
"Vi vil gerne lægge pres på medierne, så de bliver dygtigere til at fjerne det skadelige indhold. De gør i forvejen en ret stor indsats, hvis ikke, ville det jo gå helt amok. Men vi vil styrke den danske vinkel,” siger Thomas Kragh, som er direktør i DAOM. | Foto: Christoph Dernbach/AP/Ritzau Scanpix

Global Alliance of Responsible Media (Garm) er indtrådt på dansk jord som startskuddet til et samarbejde, der skal gøre det lettere for annoncører at undgå skadeligt indhold på digitale medieplatforme. Det fortæller Thomas Kragh, adm. direktør i brancheforeningen Danske annoncører og markedsførere (Daom), som er initativtageren for arbejdet i Danmark.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også