Kommunikationsbureau opruster på kunstig intelligens

PR- og kommunikationsvirksomheden Mynewsdesk vil med nyt produkt tilbyde kunder at finde journalister i realtid.
Foto: Mynewsdesk
Foto: Mynewsdesk

Mynewsdesk, der leverer PR- og kommunikationsløsninger, tilbyder fra tirsdag sine kunder produktet ”Audience Targeting”. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Med Audience Targeting kan Mynewsdesk tilbyde et værktøj, der med hjælp fra kunstig intelligens i realtid hjælper virksomhedens kunder med at finde relevante journalister til kundens budskaber.

”AI-teknologien er brugbar inden for mange forskellige områder af digital PR og kommunikation, hvilket betyder, at dette kun er begyndelsen på en rejse til automatiseringen af det administrative og tidskrævende arbejde hos vores kunder. I sidste ende er vores mål at gøre det nemmere for vores kunder at øge deres brand awareness og samtidig opbygge stærke relationer til deres målgruppe,” udtaler Louise Barnekow, adm. direktør i Mynewsdesk, i meddelelsen.

Mynewsdesk er ejet af svenske Mynewsdesk AB. I 2021 årsrapporten for 2020 kunne den danske PR- og kommunikationsvirksomhed præsentere indtægter på godt syv mio. kr. med et overskud på 484.033 kr. på bundlinjen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også