MediaWatch

Kommunikationsbureau henter ny direktør fra Dansk Erhverv

Politisk chef i Dansk Erhverv skal udvikle public affairs-forretningen hos Lead Agency som ny direktør for området.

Foto: PR/Lead Agency

Lead Agency opruster på public affairs med ansættelsen af Dea Donkin som ny direktør for forretningsområdet. Det skriver bureauet i en pressemeddelelse.

Dea Donkin kommer fra en stilling som politisk chef hos Dansk Erhverv og skal stå i spidsen for den fremtidige forretningsudvikling inden for Public Affairs.

”Vi har gennem de sidste 3-4 år udbygget vores forretning på Public Affairs inden for en række sektorer, bl.a. sundhed, klima og tech. Med Dea får vi nu den helt rette profil til at accelerere den udvikling inden for en række sektorer. Dea har solid erfaring fra både Christiansborg og rådgiverbranchen, et stærkt netværk, bred indsigt i en række sektorer og ikke mindst præcis det drive, vi har brug for,” siger Peter Albæk, partneransvarlig for public affairs i Lead i meddelelsen.

Opgaven for Dea Donkin bliver dels at udbygge forretningen til flere sektorer i erhvervslivet dels at integrere flere af de interne kommunikationskompetencer i udviklingen af public affairs-forretningen, skriver bureauet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs