MediaWatch

Marketing- og kommunikationschef siger farvel til Nordea

Nordea bliver marketing- og kommunikationschef fattigere når Mikkel Jørnvil, Head of MarCom Banking i Danmark, stopper ved udgangen af januar.

Foto: Philip Davali/Philip Davali, Ekstra Bladet

Efter at have været i Nordea siden 2017 er det nu blevet tid til nyt for Mikkel Jørnvil, der er marketing- og kommunikationschef i Nordea Danmark.

Det oplyser han på Linkedin.

"Jeg har valgt at miste fodfæstet for en stund, og det kan mærkes i maven. Men sådan er det, når jeg nu melder dette ud: Jeg stopper i Nordea efter en håndfuld fantastiske år. Og nej, det er ikke på grund af et tilbud, jeg ikke kunne sige nej til, og jeg har heller ikke fået et spark i røven," skriver Mikkel Jørnvil.

Han fortæller, at han for nylig fyldte 50 år, og det har givet anledning til eftertanke.

"Hvad ønsker jeg af livet i det nye kapitel? Hvilke er mine prioriteter og værdier? Er der noget, jeg vil lave om på? Den slags spørgsmål har jeg vendt med meget få mennesker og først og fremmest mig selv. Og frem voksede beslutningen, jeg har truffet, som på samme tid var afsindig svær og meget enkel," skriver Mikkel Jørnvil.

Udover tiden i Nordea har han fem år som selvstændig, en post som kommunikationsdirektør i TDC og Handelsbanken med sig i bagagen.

"At jeg ikke ved, hvad jeg skal kaste mig over, er en væsentlig del af den situation, jeg nu skaber for mig selv. Jeg ved dog, at jeg ikke genstarter det selvstændige liv, og at jeg vil prøve kræfter med en ny branche. Men om det er stort, småt, dansk, internationalt, etableret eller nystartet, må tiden vise," skriver Mikkel Jørnvil.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs