MediaWatch

Epicent udnævner driftschef til direktør og ansætter tv-journalist

PR-bureauet Epicent har forfremmet sin driftschef gennem fem år, Martin Hagelskjær Damsgaard, til direktør.

Foto: PR

Epicent Public Relations A/S har udnævnt Martin Hagelskjær Damsgaard, 46, til chef for kommunikationsbureauet, der specialiserer sig i pressearbejde især for kæder og B2B.

Martin Hagelskjær Damsgaard er uddannet diplomjournalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole samt executive master i corporate communication. Han kom fra VIA University College til Epicent, hvor han har stået for den journalistiske drift.

Samtidig med udnævnelsen af ny bureaudirektør har Epicent styrket indsatsen Østdanmark med udnævnelsen af Johan Sava, 45, til kontaktchef på Ballerup-kontoret, og med ansættelsen af tv-journalist Søren Ehlers som PR-konsulent på kontoret i Aarhus.

Søren Øhlers, 32, er uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole og kommer til bureauet med tv-erfaring fra blandt andet TV 2 Lorry og TV 2 Bornholm.

 

Mere fra MediaWatch

Heartbeats slutter sig til kritik af ændringer på Loud

Det vil være decideret konkurrenceforvridende, hvis Berlingske Media får godkendelse af Radio- og tv-nævnet til at øge sin ejerandel i den statsligt finansierede dab-kanal Loud. Det mener det lydproducerende medier Heartbeats ifølge Berlingske. Dermed tilslutter mediet sig kritikken fra Zetlands direktør Tav Klitgaard samt Podimos adm. direktør Morten Strunge, som over for MediaWatch har kaldt situationen "absurd"."At man nu kan handle offentlige støttekroner på denne her måde – og på den måde bygge en privat virksomhed endnu stærkere – synes jeg er vanvittigt og fuldstændig konkurrenceforvridende," siger Le Gammeltoft, stifter og kreativ direktør i Heartbeats.Kritikken går på, at dab-radioen Loud får ca. 65 mio. kr. årligt i offentlig støtte, og at Berlingske Media som hovedejer de kommende to år, indtil sendetilladelsen udløber, reelt vil få ca. 150 mio. kr. i offentlig støtte, som mediekoncernen kan bruge til at styrke sin produktion af lydindhold.De hæfter sig sammenfattet ved, at Berlingske Media dermed de kommende to et halvt år reelt får i omegnen af 150 millioner kroner i offentlig støtte, som mediekoncernen kan bruge til at løfte sin lydproduktion.Berlingske Media ønsker at øge sin ejerandel i Loud fra 40 til 91 pct. samt ændre stationens navn til 24syv.

TV 2-ansatte bruger efteruddannelsesdage på kulturforbedring

TV 2 Nyhedernes ansatte bliver trukket to uddannelsesdage på kurser, der skal forbedre arbejdsmiljøet efter sidste års fokus på kulturproblemer og en hård tone i afdelingen. Det sker efter aftale med tillidsfolk og er en fælles investering i arbejdet, siger hovedtillidsrepræsentant.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs