MediaWatch

Kreativitet & Kommunikation skifter ud i spidsen af bestyrelsen

Brancheforeningen skal have ny bestyrelsesformand i slutningen af marts, da den nuværende ikke vil genopstille til formandsposten i bureauernes brancheforening. Næstformand er indstillet til posten.

Kim Boisen er nomineret som arvtager til rollen som bestyrelsesformand i Kreativitet og Kommunikation. | Foto: Mik Eskestad/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Kreativitet & Kommunikation, der brancheorganisation for bl.a. reklame- og mediebureauer, skal have ny bestyrelsesformand ved en generalforsamling i slutningen af marts, da den nuværende formand, Jens Peter Jensen, har valgt ikke at genopstille til posten. Det skriver Kreativitet & Kommunikation i en pressemeddelelse.

Beslutningen er truffet, da Jens Peter Jensen vil fokusere på opgaverne som direktør for marketingbureauet Hjaltelin Stahl, som er blevet opkøbt af den irske konsulentkæmpe Accenture.

"På den baggrund vil det ikke være muligt også at opfylde de krav, jeg selv stiller til varetagelsen af formandsposten for Kreativitet & Kommunikation, i de kommende år. Det er min personlige konklusion og derfor et valg, jeg har været nødsaget til at træffe, selvom det vitterligt er med vemod, da jeg elsker vores forening og vores dream-team af en bestyrelse," siger Jens Peter Jensen i meddelelsen.

Kreativitet & Kommunikations bestyrelse har enstemmigt indstillet nuværende næstformand for bestyrelsen og adm. direktør for Robert/Boisen & Like-minded, Kim Boisen, til formandsposten.

Den nye bestyrelsesformand vælges ved generalforsamlingen 25. marts.

Mere fra MediaWatch

Heartbeats slutter sig til kritik af ændringer på Loud

Det vil være decideret konkurrenceforvridende, hvis Berlingske Media får godkendelse af Radio- og tv-nævnet til at øge sin ejerandel i den statsligt finansierede dab-kanal Loud. Det mener det lydproducerende medier Heartbeats ifølge Berlingske. Dermed tilslutter mediet sig kritikken fra Zetlands direktør Tav Klitgaard samt Podimos adm. direktør Morten Strunge, som over for MediaWatch har kaldt situationen "absurd"."At man nu kan handle offentlige støttekroner på denne her måde – og på den måde bygge en privat virksomhed endnu stærkere – synes jeg er vanvittigt og fuldstændig konkurrenceforvridende," siger Le Gammeltoft, stifter og kreativ direktør i Heartbeats.Kritikken går på, at dab-radioen Loud får ca. 65 mio. kr. årligt i offentlig støtte, og at Berlingske Media som hovedejer de kommende to år, indtil sendetilladelsen udløber, reelt vil få ca. 150 mio. kr. i offentlig støtte, som mediekoncernen kan bruge til at styrke sin produktion af lydindhold.De hæfter sig sammenfattet ved, at Berlingske Media dermed de kommende to et halvt år reelt får i omegnen af 150 millioner kroner i offentlig støtte, som mediekoncernen kan bruge til at løfte sin lydproduktion.Berlingske Media ønsker at øge sin ejerandel i Loud fra 40 til 91 pct. samt ændre stationens navn til 24syv.

TV 2-ansatte bruger efteruddannelsesdage på kulturforbedring

TV 2 Nyhedernes ansatte bliver trukket to uddannelsesdage på kurser, der skal forbedre arbejdsmiljøet efter sidste års fokus på kulturproblemer og en hård tone i afdelingen. Det sker efter aftale med tillidsfolk og er en fælles investering i arbejdet, siger hovedtillidsrepræsentant.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs