MediaWatch

Britiske annoncører skærer milliarder af julebudgettet

Til jul forventer britiske annoncører at bruge over godt 6 mia. kr. mindre sammenlignet med sidste år. Det er det største fald målt for det britiske reklamemarked.

Foto: Nathalie Bauer/AP/Ritzau Scanpix

Coronakrisen har sat sine spor på annoncemarkedet, hvilket sandsynligvis også vil kunne mærkes til jul, der normalt er en højtid for reklamer og kampagner. I Storbritannien forventer annoncører at bruge 724 mio. pund, hvilket svarer til godt 6 mia. kr., mindre på juleannoncering i år sammenlignet med sidste år. Det skriver The Guardian.

Ifølge avisen er det et fald på 10,5 pct. Det vil være den største nedgang for fjerde kvartal, siden brancheorganisationerne Advertising Association og Warc i 1982 begyndte at indsamle tal for annoncemarkedet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Financial Times opruster i USA

Det britiske erhvervsmedie vil fiske flere amerikanske læsere og etablerer nye redaktioner i Houston og Hollywood, der skal styrke dækningen af to erhvervssektorer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs