MediaWatch

Britiske annoncører skærer milliarder af julebudgettet

Til jul forventer britiske annoncører at bruge over godt 6 mia. kr. mindre sammenlignet med sidste år. Det er det største fald målt for det britiske reklamemarked.

Nathalie Bauer/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Nathalie Bauer/AP/Ritzau Scanpix

Coronakrisen har sat sine spor på annoncemarkedet, hvilket sandsynligvis også vil kunne mærkes til jul, der normalt er en højtid for reklamer og kampagner. I Storbritannien forventer annoncører at bruge 724 mio. pund, hvilket svarer til godt 6 mia. kr., mindre på juleannoncering i år sammenlignet med sidste år. Det skriver The Guardian.

Ifølge avisen er det et fald på 10,5 pct. Det vil være den største nedgang for fjerde kvartal, siden brancheorganisationerne Advertising Association og Warc i 1982 begyndte at indsamle tal for annoncemarkedet.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere