Britiske annoncører skærer milliarder af julebudgettet

Til jul forventer britiske annoncører at bruge over godt 6 mia. kr. mindre sammenlignet med sidste år. Det er det største fald målt for det britiske reklamemarked.
Foto: Nathalie Bauer/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Nathalie Bauer/AP/Ritzau Scanpix

Coronakrisen har sat sine spor på annoncemarkedet, hvilket sandsynligvis også vil kunne mærkes til jul, der normalt er en højtid for reklamer og kampagner. I Storbritannien forventer annoncører at bruge 724 mio. pund, hvilket svarer til godt 6 mia. kr., mindre på juleannoncering i år sammenlignet med sidste år. Det skriver The Guardian.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også