MediaWatch

Outdoorselskab fordoblede overskuddet inden coronakrisen

Digital vækst var med til at give rekordresultat i 2019 for AFA JCDecaux, der i 2020 har været hårdt presset af coronakrisen og måttet afskedige flere.

Trængslen i bybilledet rundt om i landet, her Strøget i København, var til at overse, da Danmark blev coronanedlukket i marts. | Foto: Gregers Tycho/Ritzau Scanpix

AFA JCDecaux, der sælger outdoor-reklameplads, kom ud af 2019 og dermed indflyvning til 2020 og coronakrisen med fremgang på både top- og bundlinje, viser selskabets regnskab.

Omsætningen oplyses ikke i kroner og ører, men AFA JCDecaux skriver, at den steg med 26 pct. i 2019. Driftsresultatet blev 41 mio. kr., og det var ret præcist en fordobling i forhold til 2018. På nederste linje i regnskabet stod et overskud på 31,7 mio. kr. – det højeste i selskabets historie.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs