MediaWatch

Outdoorannoncør sælger ejerandele i russisk annonceselskab

Den franske outdoorkæmpe JCDecaux har frasolgt sin ejerandel i det russiske selskab, der står bag annoncevirksomheden Russ Outdoor, for 238 mio. kr.

De to internationale aktører Clear Channel og AFA JCDecaux sidder på ca. 85 pct. af det danske outdoormarked. Foto: Niels Hougaard/Ritzau Scanpix

Godt otte år efter opkøbet af 25 pct. af holdingselskabet ROOH B.V, der står bag russiske Russ Outdoor, der laver udendørsannoncer i Rusland, frasælger det franske outdoorfirma JCDecaux nu sin ejerpost for 32 mio. euro svarende til 238 mio. kr., skriver selskabet i en meddelelse ifølge Børsen.

JCDecaux, der via sin danske forretning AFA JCDeacaux bl.a. sælger reklameplads på standere i det offentlige rum i eksempelvis Metroen i København, er Danmarks største outdoorudbyder.

"Efter minoritetsaktionærerne gik ud af ROOH B.V. sidste oktober og på grund af usikkerheden om konsolideringen på det russiske marked for udendørsannoncering efter covid-19, fik JCDecaux muligheden for at sælge sin ejerandel for 32 mio. euro," lyder det i meddelelsen, skriver Børsen.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere