MediaWatch

Forlagenes digitale salg æder sig ind på det fysiske

Den danske forlagsbranches omsætning sidste år lå på linje med 2015. Det dækker over flere interne forskydninger, hvor især det digitale salg af lydbøger har momentum.

Foto: Thomas Borberg/Polfoto/Arkiv

Selvom tidligere års dommedagssnakke om den trykte bogs nært forestående endeligt efterhånden er pakket væk, så går det ikke prangende for salget af den trykte litteratur i Danmark. Det viser årsstatistikken for brancheforeningen Danske Forlag, der blev præsenteret i går.

Her fremgår det, at det trykte salg i den danske forlagsbranche i 2016 gik tilbage med lige knap 2 pct. til en samlet omsætning på 1,419 mia. kr. mod 1,447 mia. kr. det foregående år.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs