MediaWatch

Forlagenes samlede salg stagnerede i 2016

Den danske forlagsbranches omsætning lå stille på knap 1,7 mia. kr. sidste år. Det dækker over en marginal tilbagegang i det trykte salg, mens den digitale område gik frem.

Stig Andersen, adm. direktør, Gyldendal. | Foto: /ritzau/Stine Bidstrup/

Der var ikke megen slinger i valsen for de danske forlag i 2016. Ifølge den netop offentliggjorte årsstatistik for brancheforeningen Danske Forlag endte branchens samlede omsætning på trykt og digitalt indhold på 1,69 mia. kr. - samme niveau som året forinden.

Det dækker imidlertid over et fald i forlagenes omsætning på trykte bøger på knap 2 pct., svarende til ca. 28,4 mio. kr., hvilket blev opvejet af en digital fremgang på 12,3 pct., svarende til præcist 30 mio. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Dansk Erhverv: Vinterhjælpen er ikke nok for nogle virksomheder

De danske virksomheder er presset hårdt af den høje energipriser, og derfor er den politiske vinter-hjælpe-pakke en vigtig håndsrækning, når der nu ikke findes et politisk quick fix på problemet, lyder det fra brancheorganisationen, der også må konstatere, at det ikke vil være nok til at redde alle.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs