MediaWatch

Tiktok sparker liv i glemt litteratur

Yngre litteraturelskere deler deres læseoplevelser med hele verden på det sociale medie Tiktok under hashtagget booktok, og det kædes sammen med store stigninger i salg af ungdomsbøger.

Foto: DENIS CHARLET/AFP/Ritzau Scanpix

Det sociale medie Tiktok løfter glemt litteratur ud af glemslen. Under #booktok på TikTok fortæller yngre litteraturelskere om deres glæde ved bøger og kommer med konkrete boganbefalinger, hvilket smitter af på bestsellerlister verden over, skriver Berlingske i dagens avis.

Specielt den amerikanske forfatter Colleen Hoover har med bogen ”It ends with us” fra 2016 re-entreret bestsellerlisterne. Også hos onlineboghandlen Saxo har de observeret fænomenet, fortæller Lærke Jürs, kommunikations hos Saxo, til Berlingske.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Øgede krav til søgemaskiner trådt i kraft

Markedsføringsloven er blevet revideret. ”Ændringerne af markedsføringsreglerne vil blandt andet gøre det lettere for forbrugerne at navigere på de digitale markeder,” siger vicedirektør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs