MediaWatch

Onlinesalg af bøger har indhentet de fysiske boghandlere

Den fysiske boghandel har traditionelt været forlagenes vigtigste kanal for salg af bøger til private. Men de seneste to år med coronakrise og nedlukninger har skubbet ekstra hårdt til folks brug af onlinehandel. Nu ligger de to salgskanaler næsten side om side.

Foto: Philip Davali, Ekstra Bladet/Ritzau Scanpix

I 2021 var der for andet år i træk medvind i forlagenes salg af bøger og læremidler. Omsætningen på både print- og digitale bøger og læremidler blev løftet, som MediaWatch tidligere har beskrevet efter årevis med status quo eller faldende salg.

Men fremgangen i branchen dækker over store forskydninger i, hvilke salgskanaler der har stået for det større indkøb af bøgerne. Det fremgår af brancheorganisationen Danske Forlags årsstatistik for 2021.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Øgede krav til søgemaskiner trådt i kraft

Markedsføringsloven er blevet revideret. ”Ændringerne af markedsføringsreglerne vil blandt andet gøre det lettere for forbrugerne at navigere på de digitale markeder,” siger vicedirektør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs