Vægten har endegyldigt forskudt sig - Gyldendal står nu med digitalt fortegn

Printsalget tog et slag i 2021, endnu et coronapåvirket år for landets største forlagsskib. Det accelerede digitale forbrug af digitale læremidler samt e- og lydbøger resulterede i en overhaling indenom, så Gyldendals vægt nu primært bæres af det digitale ben. Omstillingen koster, men direktør tror på det digitale vækstspor.
Foto: Emma Sejersen
Foto: Emma Sejersen

Der er nok en del, der for bare fem år siden kunne have svoret, at Gyldendal aldrig for alvor ville svinge sin fulde forretningstyngde ind i digitaliseringen, men holde det traditionelle forlagsfokus omkring printbogen som sin raison d'etre.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også