MediaWatch

Gyldendal henter ny kommunikationschef fra PFA

Forlag har fundet afløser for kommunikationschef, der har skiftet titel til forlagschef.

Niels Overgaard tiltræder hos Gyldendal 1. marts. | Foto: Ulrik Jantzen/People's Press/PR

Gyldendal får 1. marts ny kommunikationschef, når Niels Overgaard indtager posten, oplyser forlaget i en pressemeddelelse.

Den kommende kommunikationschef er hentet fra et job som chef for bæredygtighed hos PFA, hvor han tidligere har haft titel af kommunikationschef. Blandt Niels Overgaards tidligere arbejdsgivere er Danske Bank, Burson-Marsteller og Ritzau Finans. Han har desuden skrevet bogen "Det hele handler ikke om dig", der udkom i 2020.

"I en tid, hvor konkurrencen om opmærksomheden er hård, er det stærkt motiverende for mig at kaste mig ind i kampen for, at der bliver produceret og publiceret dansk kvalitetsindhold og undervisningsmateriale. For mig personligt er det samtidig en unik mulighed for at kombinere min baggrund inden for henholdsvis journalistik og virksomhedskommunikation med de erfaringer, jeg har gjort mig som forfatter," udtaler Niels Overgaard i meddelelsen.

Posten som kommunikationschef har hidtil tilhørt Michael Jannerup, der i december blev præsenteret som forlagschef for nonfiktion kultur hos Gyldendal.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs